Bezoek & Partyen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu Bezoek & Partyen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu

Bezoek & Partyen

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is weer veel te lang geleden, dus ik begin maar eens aan een nieuw verslag! Ik heb 2 drukke weken achter de rug.
De eerste week was niet heel bijzonder. Het was vakantie en daardoor moest ik extra oppassen, soms van 9.00u tot 18.00u! Gelukkig had ik dat weekend vrij dus dat compenseerde het weer. Voor zover ik me kan herinneren waren India en Bina ook niet vervelend geweest. We gingen een keer een filmpje kijken met zijn drieën (normaal mag India doordeweeks geen tv kijken, maar omdat het vakantie was gelukkig wel). Ze hebben zo’n hoekbank dus ik lag lekker in de hoek, komt India helemaal tegen me aangekropen, echt schattig. Bina zag dit en houdt niet van dat knuffelen maar wilde toch wel graag op mijn benen liggen om er toch een beetje bij te horen. Uiteindelijk maakte India het zich nog comfortabeler door gewoon op me te gaan liggen, dus de enige die niet lekker lag was ik. Maar het was wel echt heel lief, heb er helaas geen foto van kunnen maken.
Die woensdag was ik vrij tot 18.00u. Ik had de Tower Bridge alleen maar een keer ’s avonds in de verte gezien, dus ik besloot om die eens te gaan bekijken. Daar in de buurt zit ook de Shard (hoogste gebouw van Europa en de St. Paul’s Cathedral, daar ben ik eerst heen gelopen. Ik dacht dat het allemaal redelijk dicht bij elkaar was maar dat viel flink tegen. Het was ook erg koud en veel wind, maar leuk om allemaal even te zien en ik had mijn vrije middagje weer nuttig besteed!
Donderdag begon een nieuw blok van de trapezelessen. Er was nog één meisje van de vorige keer en voor de rest allemaal anderen. Twee beginners en 4 gevorderden en ik was dan als enige een beetje half-beginner. Het was de laatste les van Chris, want hij gaat voor 5 weken naar een trainingskamp in Thailand. Doordat ik niet echt op hetzelfde niveau als die anderen was, moest ik vaak dingen alleen doen. Dat is wel wat saaier, maar hij zei dat ik potentie had dus ik mocht af en toe ook dingen met de gevorderden meedoen :D

Vrijdagavond ging ik weer uit met Danique en Nisanet. Er ging ook nog een vriendin van Danique uit Nederland mee, want die was op bezoek. We gingen naar hetzelfde als vorige keer in Camden Town. Is voor hun dichtbij en ook een stuk goedkoper dan in het centrum. Was weer leuk! Op de terugweg helaas wel weer een half uur rondgedwaald in mijn eentje om mijn busstop te zoeken. Toen ik hem uiteindelijk had gevonden bleek die buiten gebruik omdat ze aan het werk waren daar pfff. Toen op de gok maar een andere bus gepakt en uiteindelijk was ik na 2,5 uur reizen thuis.
De zaterdag en zondag daarna was ik dus vrij. Bina’s oma was jarig en daarom gingen ze een weekendje naar een hotel. Ik heb eerst lekker uitgeslapen en daarna ben ik naar Covent Garden gegaan. Dat is een gezellige overdekte markt. Daarna via China Town naar Piccadilly Circus gelopen. Even rondgekeken en toen weer naar huis gegaan. Ik kwam onderweg ook nog langs een gebouw waar allemaal gillende meiden voor stonden. Heel af en toe kwam er iemand ergens op een verdieping vaag tevoorschijn en gingen ze allemaal gillen en foto’s maken, maar ik had geen idee wie het was dus ben maar doorgelopen.
Zondag had ik niet veel op de planning staan. Ik wilde even het hele huis schoonmaken, zodat ik dat niet hoefde te doen als Joris er was. Ik had eerst wel zin in de zumba, dat heb ik al zo lang niet gedaan en ik had het huis voor me alleen, dus ik besloot maar even te gaan zumbaen in mijn uppie. Was toch een stuk minder leuk dan in een zaal natuurlijk, maar ach, ik ben weer even lekker bezig geweest.
Daarna begon ik aan mijn schoonmaaktaken. Ik had het zo warm met de zumba dat ik mijn shirtje uit had gedaan, dus ik liep in mijn pyjamabroekje en bh door het huis (wel de gordijnen dicht hoor). Dus ik was net de keuken aan het schoonmaken, hoor ik geklop op de deur. Ik schrok me dood, dus ik snel naar boven gerend en een vest aangedaan en weer naar beneden. Was het Bina met haar opa en oma. Kwamen ze nu al thuis pffff. Liep ik daar in mijn pyjamabroekje , make up loos en met een slaapkop. Gelukkig hadden die opa en oma me al op het vliegveld gezien anders zullen ze wel gedacht hebben.. Ze hadden gezegd dat ze pas zondagavond thuis zouden komen dus ik had helemaal niet verwacht dat er iemand kwam. Die opa en oma vertelden me dat ze tot woensdag zouden blijven slapen, dus tot die tijd op Bina konden passen. Die maandag kwam Joris dus dat was wel heel fijn, dan konden we lekker samen Londen in ipv op India en Bina passen. Ik heb maar snel mijn schoonmaaktaken afgemaakt en toen naar mijn kamer gegaan. Viel een beetje tegen omdat ik dacht dat ik lekker heel de dag het huis voor mezelf zou hebben. ’s Avonds werd het nog veel drukker. We gingen uiteindelijk met zijn 10en eten. Moira en Alex kwamen namelijk ook nog langs met India en die hadden een oude au pair meegenomen. Was een Braziliaanse jongen, hij was echt supergrappig. Hij moest keihard lachen om dingen die nou ook weer niet zo grappig waren en had hele verhalen over dat hij een keer hete peper had gegeten. Hij vertelde het echt leuk haha kan er nu nog om lachen.

Die maandag kwam Joris!! Ik ging hem op Stratford ophalen en we kwamen precies tegelijk aan, wat een timing. Hij zou woensdagmiddag weer weg gaan en we hadden dus lekker alle tijd om Londen in te gaan, omdat die opa en oma op konden passen. We hebben echt ontzettend veel gezien en dat was ook wel te voelen ’s avonds. Mijn benen konden echt niet meer. Maandag hebben we eerst alle bekende gebouwen bezocht en we zijn in de London Eye geweest! Het was helaas erg bewolkt en redelijk koud dus echt mooi zag het er allemaal niet uit, maar leuk om gedaan te hebben. ’s Middags even naar de M&M store geweest en rond Piccadilly Circus rondgelopen, beetje geshopt. En ’s avonds uiteten geweest in de buurt van de Tower Bridge. Ik was daar al een keer met die Franse au pair gaan eten en het was een heel leuk Italiaans restaurant met uitzicht op de Thames.
Dinsdag zijn we eerst naar Wembley (groot voetbalstadion) gegaan. Joris wilde daar graag heen en ik vond het ook wel leuk om te zien. Daarna naar Camden Town, dat moet je natuurlijk ook wel gezien hebben als je in Londen bent. ’s Middags weer even geshopt en daarna op Leicester Square een hapje gegeten. Was echt een leuk restaurant en heerlijk eten. We zaten heel toevallig naast een Nederlandse man die hier voor werk was. Eerst hadden we dat helemaal niet door omdat hij gewoon Engels met die andere man praatte, maar daarna begon hij opeens in het Nederlands tegen ons. Hij zei dat hij meteen wel doorhad dat Joris Nederlands was, door die capuchon was dat wel te zien hahaha. Wij hebben er later nog om gelachen, hoe kun je nou weer aan een capuchon zien dat iemand Nederlands is? En bij mij wist hij het niet meteen zeker want mijn Engels klonk goed. En dat terwijl ik alleen nog maar een sprite had besteld, dus dat sloeg ook weer helemaal nergens op, rare vent!
We hadden de Tower Bridge nog niet van dichtbij gezien, dus daar zijn we na het eten nog even naartoe gegaan. Ik kwam op het briljante idee om bij een ander metrostation uit te stappen. Ik dacht dat dat korter was, maar dat had ik helaas fout. We waren al moe en moesten toen nog een aardig stuk in de kou lopen voordat we er waren. Maar het was erg mooi om die brug ’s avonds te zien, dus opzich wel de moeite waard.
We hadden eigenlijk alle belangrijke dingen in Londen wel gezien en ik moest woensdag om 13.15 opppassen, dus toen hebben we lekker rustig aan gedaan ’s ochtends. Gelukkig kon Joris Bina nog even een half uur zien, maar ze was heel verlegen. Dat was wel jammer, ze durfde hem amper aan te kijken en rende elke keer weg. En een uur later (toen ik helaas alweer afscheid van Joris had moeten nemen) kwam er een man langs voor het internet en die wilde ze een knuffel geven toen hij weg ging. Gewoon een vreemde man haha, en ze zei; thank you very much, you are my hero! Haha gek kind ook af en toe. Maar met Joris was dus helemaal super, echt leuk dat er iemand uit Nederland was en om alle dingen hier in Londen te laten zien!

Gisteravond ben ik weer uitgeweest met Danique en Nisanet. Ze hadden vrijkaartjes voor een grote club. Was heel leuk en we hebben ons prima vermaakt. Dit keer was ik in anderhalf uur thuis, het gaat steeds beter!
Vandaag na 4 uurtjes slaap even opgepast ’s ochtends en daarna mijn bedje weer ingegaan. Ik ga nu lekker eten en daarna een filmpje kijken.
Bedankt trouwens voor alle reacties elke keer, vind ik echt heel erg leuk om te lezen en leuk dat jullie zo meeleven!

xxx

  • 03 Maart 2013 - 21:25

    Marly:

    Hoi lief nichtje,
    Inderdaad heel erg fijn om al je verhalen te lezen. Omdat ik precies weet waar je nu woont en ook weet hoe verdomd moeilijk het is om de juiste metro en bus te vinden. Dat je nog de energie hebt om zo lang te reizen voor een avondje stappen. Waar ik knettergek van zou worden is dat je nooit eens lekker jezelf kunt zijn. Altijd maar anderen erbij en maar leuk lachen en je aanpassen brrr niks voor mij. Ja...ik weet hoe ver het allemaal van elkaar ligt , wat kun je je vergissen in afstanden. Heerlijk dat joris en jij genoten hebben van Londen samen en dat het niet regende. beter kou dan regen moet je maar denken. Wel knap dat hij in z'n uppie strattford kon vinden. Even geen oppas gedoe , heerlijk op de bank filmpjes kijken is niet verkeerd toch ??? Ook al liggen ze op je. Ze vinden je wel erg lief denk ik. Trapeze les daar in die grote zaal , knap hoor , ik zou niet eens 1 dingetje kunnen. Vraag of iemand een foto van je neemt voor de herinnering. Trouwens ook een aardig tripje van je huis tot de trapeze school. Wat zal je slank zijn als je weer terug in Nederland bent van al die kilometers lopen. Laatste weekjes Sophie... veel plezier nog , ik ga heerlijk naar "Divorce"kijken een leuke serie op t.v. in Nederland. Liefs xxxxxxx

  • 03 Maart 2013 - 21:45

    Ellen:

    Zou je toch weleens aan die trapese willen zien, volgens mij veel moeilijker dan tennissen. Leuk dat je vriend langs kwam, nog veel plezier daar. gr ellen.

  • 04 Maart 2013 - 11:29

    Margreet:

    Zo, dat waren weer twee volle weken met heel veel leuke dingen. Heeeel leuk dat Joris er was en dat jullie zoveel hebben bekeken. Nog twee weekjes, Sophie, en dan ben je weer thuis. Wat een overgang zal dat zijn van wereldstad Londen naar kneuterig Gouda! Eén voordeel: na het stappen ben je binnen 10 minuten thuis !! Nog een voordeel: in Gouda zie je je ouders, zus, opa & tante weer !!! Enne... misschien zie ik je ook wel weer gauw, daar kijk ik naar uit.
    Tot ziens,
    Margreet

  • 04 Maart 2013 - 16:26

    José :

    Nou Sophie, wat een verhaal weer! Wat goed dat je het zo naar je zin hebt in London en leuk dat Joris is geweest. Geniet er nog maar van, voordat je het weet is het alweer voorbij, heb je weer tijd genoeg voor de zumba (met moeders) ;-)

  • 04 Maart 2013 - 19:45

    Willeke Heij:

    Ha Sophietje,

    Dat was weer een gezellig verslag. Het gaat je net zo goed af als je zus hoor, misschien alleen de bus en metro, dat wil niet helemaal lukken zo te lezen maar als dat nou alles is........ Je moeder en ik hebben afgelopen zaterdag ook geprobeerd een dansje op een Zumba nummer te doen, we kregen het niet voor elkaar, waren het helemaal kwijt, errug he, zijn we afgelopen week nog naar les geweest. We hadden je het liefst erbij gehad, had je het ons voor kunnen doen.
    Die Bina is me er eentje hoor, heb je niet vreselijk gelachen toen ze tegen die vreemde vent zei; You're my hero?? Ik zie het helemaal voor me, het zijn bijzondere kinderen die twee. Volgens mij zijn ze alle twee vroeg wijs. Geniet er nog maar even van, voordat je het weet zit je weer in Gouda.
    Fijn dat je met Joris wat meer vrije tijd had en hem Londen hebt kunnen laten zien. Ik zag nog een paar mooie foto's van je terwijl je aan het stappen was met die twee andere meiden. Rood staat je erg goed, moet je meer aan trekken. Nou Fietje, morgen krijgen we hier een hele mooie zonnige dag ( voorspellen ze) misschien ook in Londen?? Ik hoop het voor je, lekker naar buiten met die dondersteen, speeltuin of zo en lekker met je kop in het zonnetje........
    Dag meissie, nog veel plezier hoor, bedankt voor het uitgebreide verslag en ga je maar vast verheugen op de komst van je zus. Groetjes uit Gouda

  • 04 Maart 2013 - 22:16

    Marga:

    Leuk verslag soof,
    En leuk dat je met Joris lekker hebt kunnen genieten, hij was ook heel enthousiast!
    Zag hem zaterdag op de surprise party ter ere van de 50ste verjaardag van Eric, wat de jongens en Karin en Mariska georganiseerd hadden. Iedereen had de opdracht gekregen iets lekkers te maken voor t eten dus ik had m'n hartige quiche gemaakt die gaat er altijd in.
    Eric kreeg die mooie foto op hout,(n beetje whitewash) echt top, Eric was zo ontroerd, maar dat zul je allemaal wel weten!
    Geniet daar nog maar even, want voor je t weet ben je weer thuis en kun je lekker gaan tennissen!
    Liefs Mar

  • 05 Maart 2013 - 13:46

    Tante Annie.:

    Ha Sophie,
    Gisteren heb ik je verslag al gelezen,maar ik had geen tijd om te reageren.
    Ik vind het trouwens leuk om het twee keer te lezen.
    Wat leuk dat je Joris Londen, als een gids kon laten zien.
    Gouda is maar een klein stadje bij Londen vergeleken.
    De tijd is zeker voor bij gevlogen?Iedere dag was weer anders .
    Dat is zo heerlijk,de ene dag dit en de andere dag dat.
    Saai is het in ieder geval niet.Geniet er nog maar even van.
    Dag Sophie,groetjes
    Tante Annie.

  • 07 Maart 2013 - 15:36

    Anneke:

    Ha Sophie,

    Wat een leuk verslag weer!
    Wat maak je superveel mee. Nee echt tot rust kom je niet, maar dat is vast de bedoeling ook niet.
    Goh, wat schiet het alweer op zeg, nog even en je bent weer in Gouda.
    Leuk dat je het met Joris zo leuk gehad hebt en dat je toen ook niet op hoefde te passen.
    Als ik het goed heb komt Anne ook nog binnenkort, kunnen jullie gezellig samen Londen onveilig maken.
    Veel plezier nog de komende tijd.
    Wat een mooie foto's maak je, ben benieuwd of je ook zo'n mooi boek gaat maken met al je herinneringen erin.

    Lieve groet,
    Anneke

  • 10 Maart 2013 - 09:31

    Jettie:

    Hoi Sophie,

    We zijn net terug van wintersport vandaar deze late reaktie.
    Gezellig, meteen weer zo'n mega verslag van jou!!!!
    Gaat goed allemaal he. Echt leuk om Joris alles te kunnen laten zien van Londen.
    Wat een tutje die kleine, durft ze Joris bijna niet aan te kijken en heeft ze zo'n Uber reaktie bij die internetmonteur.
    Kinderen en dieren, doen precies waar ze zelf zin in hebben.
    Geniet nog lekker van je laatste endje in Londen en heel veel plezier met Anne.

    Tot ziens in Gouda.....waar de bussen van de Arriva een stuk eenvoudiger zijn :-)

  • 10 Maart 2013 - 09:34

    Jettie:

    O ja, ik denk zal even zeggen dat ik de foto's prachtig vond. Maar ja de jaartjes gaan tellen... mooi weer vergeten.
    Bij deze dus.

    Groetjes Jettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 10659

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 17 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: