Camden Town, India Rose, Harrods & Chinese NewYear - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu Camden Town, India Rose, Harrods & Chinese NewYear - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu

Camden Town, India Rose, Harrods & Chinese NewYear

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hellooo!

Ik heb weer een hoop te vertellen dus begin maar eens aan mijn 3e reisverslag. Ik had gepland dat ik daar vanochtend wel mooi de tijd voor zou hebben, maar er kwamen toch weer allemaal dingen tussen. Lucy had gevraagd of ik wilde stofzuigen, de vaatwasser was net klaar en de schone was moest opgeruimd worden, dus dat heb ik eerst allemaal maar gedaan.
Vorige week vrijdag ging ik dus uit met die 2 Nederlandse meiden (Danique & Nisanet) die hier stage lopen. Zij werken in een hotel vlakbij het centrum. Eerst zou Nisanet niet meegaan en ergens anders slapen. Daarom had Danique gevraagd of ik bij haar kwam slapen. Dat was wel heel fijn, dan konden we samen naar huis en kon het in ieder geval niet fout gaan met mijn nachtbus! Maar een uur van tevoren zei ze opeens dat Nisanet toch wel meeging en thuis sliep en toen was er eigenlijk geen bed meer voor mij haha. Uiteindelijk had ik geen tijd meer om alles uit te zoeken, dus hebben zij samen in één bed geslapen en ik in het bed van Nisanet. Voelde me wel een beetje lullig, maar het was niet mijn fout en ze vonden het gelukkig niet erg!
We gingen uit in Camden Town met 2 Italiaanse jongens (één daarvan is de ‘vriend’ van Danique). Wel aardig maar ze spraken niet echt duidelijk Engels dus ben eigenlijk meer gewoon met die meiden omgegaan. Echt heel leuke en gezellige meiden! :) De club ging al om 2 uur dicht, echt vreemd dat het hier allemaal zo vroeg sluit.. Maar ik had de volgende dag weer met die Franse au pair afgesproken, dus is vond het wel prima om niet te laat te gaan slapen.
Ik ben met die Franse au pair (Maëlle, waar ik in het eerste weekend ook wat mee gedaan had) weer Camden Town geweest. Dat is een heel gezellige markt met allemaal aparte kraampjes en winkeltjes. Je ziet vooral heel veel tattooshops en vintage dingen. Niet echt mijn dingen, maar wel heel leuk en gezellig om rond te lopen. Je hebt ook een gedeelte met allemaal eetkraampjes, ziet er ook erg gezellig uit. Helaas was het heel koud die dag, dus we hebben even een tijdje rondgekeken en toen ergens een kopje thee gedronken. Het was al bijna etenstijd en Maëlle wist een leuk Italiaans restaurant vlakbij de Towerbridge. Dus we hebben de metro gepakt naar London Bridge, even rondgelopen daar en toen lekker gegeten. Ik was onderhand wel kapot, omdat ik sinds vrijdagavond niet thuis was geweest en met al mijn spullen liep te sjouwen, dus ik ben daarna lekker naar huis gegaan.

Die zondag moest ik ’s ochtends weer op Bina passen en daarna ben ik even naar Lewisham gegaan. Daar is een groot shoppingcenter en daar heb ik me even een paar uurtjes vermaakt.
Dat weekend was India Rose ook thuisgekomen dus vanaf vorige week moest ik op Bina en India Rose passen. Eerst zou ik India op maandag, dinsdag en donderdag erbij hebben, maar hoorde gister dat het nu alleen nog de maandag en donderdag wordt. Vind ik opzich wel fijn, want die 2 zijn best wel vermoeiend samen. Ze hadden elkaar ruim een maand niet gezien, dus ze waren ontzettend druk. Alleen maar rennen, springen en gillen. Maar ze kunnen gelukkig ook wel lief samen spelen en het zijn leuke kindjes om op te passen. Op de maandag moet ik oppassen in het huis van India (dat is 3 huizen verder waar Anne een half jaar heeft gewoond). Nog steeds net zo’n zooitje als toen, maar opzich wel fijn dat ik dan niet alles weer netjes achter hoef te laten. Maar ik pas liever gewoon in dit huis op zodat ik ook wat andere dingen te doen heb als Bina en India samen spelen.
Ik zat Anne haar reisverslagen pas terug te lezen en herken daar best wel veel in. Vooral dat Bina soms opeens boos kan worden en niet meer met India wil spelen. Het moet namelijk allemaal volgens Bina’s regels gaan en als India dan wat aan die regels wilt veranderen wordt ze boos en loopt ze weg. Best wel zielig voor India, maar dan ga ik gewoon met India spelen en dan komt Bina vanzelf weer terug. Lucy zei tegen me dat ik dan achter Bina aan moet lopen en moet vragen wat er is en haar moet laten praten etc. Maar toen deed ik dat dus de 1e keer samen met Lucy en het enige wat Bina zei was ‘I’m not going to tell you anything’. Dus dat ga ik echt niet doen hoor. Het slaat nergens op waarom ze boos wordt en ze wordt vanzelf jaloers als ze mij met India ziet spelen, dus dan komt ze zelf wel weer terug. Ik ga niet heel de tijd achter een boos kind aanlopen.
Ook best lastig is dat Bina’s favoriete spel ‘Snakes and Ladders’ is. Dat is een bordspel, als je op een ladder komt ga je ‘up ladder’ en als je op een slang komt ga je ‘down snake’. Dat spel speel ik zo ongeveer 5x per dag, 5 dagen per week haha. Maar helaas is India daar nog een beetje te klein voor en snapt ze niet helemaal wat ze moet doen, dus dat kunnen we niet spelen als India er is.

Woensdag was ik de hele dag vrij. Ik ben ’s ochtends even naar het winkelrijtje hier in de buurt gelopen om tennisballen te kopen! Ze hadden namelijk 3 oude racktets in de ‘schuur’ gevonden. Helaas was het slecht weer, maar donderdag heb ik even tegen een muurtje getennist en geserveerd op de tennisbaan in het park hier vlakbij. Was wel fijn om weer even een soort van te tennissen :)
Woensdagavond had ik met Danique afgesproken om een hapje te gaan eten. We zijn naar Va Piano geweest die je ook in Nederland hebt. Was erg gezellig!
Donderdag was ik de enige beginner met trapezeles. Normaal zijn we met 3 beginners, dus dan doe je om de beurt een oefening en heb je elke keer even rust. Maar omdat ik nu alleen was had ik dus bijna geen rust. Nou dat het ik gevoeld ook! Ik heb nog nooit zoveel spierpijn in mijn leven gehad en ik was bont en blauw. Maar heb wel weer allemaal nieuwe dingen geleerd. Het is leuk om te zien hoe je vooruit gaat!

Zaterdag had ik met niemand afgesproken. Ik voelde me ook niet zo top dus heb eerst lekker uitgeslapen en ben ‘s middags naar Harrods gegaan. Ik vond het eigenlijk niet zo bijzonder. Wel allemaal erg mooi en netjes, maar hoef er niet nog een keer heen. In de buurt van Harrods waren 3 musea op een rij. Daar ben ik ook nog maar even naartoe gelopen. Ik moet bekennen dat ik er doorheen ben gelopen, maar geen enkel bordje heb gelezen.. Ik ben eigenlijk niet zo van de musea, maar dacht als ik er toch langsloop moet ik wel even naar binnen.
Gister regende het echt de hele dag. Dat Nederlandse meisje waar ik het eerste weekend wat mee gedaan had vroeg of ik mee ging naar Trafalgar Square met nog twee andere Nederlandse meiden. Het was namelijk Chinese New Year en dat scheen wel leuk te zijn. Voordat ik naar Trafalgar Square ging ben ik nog even naar Abbey Road (dat zebrapad van de Beatles) geweest.
Chinese New Year was eigenlijk ook niet heel bijzonder. Er waren een aantal kraampjes en een podium waar optredens waren. Maar het was aardig druk en je kon amper wat zien door al die paraplu’s. Eerst hebben we 20 min in de regen gewacht en om 18.00 was er wat vuurwerk. Maar dat was het eigenlijk wel dus dat zou ik niemand aanraden.
Daarna zouden we met die meiden ergens wat gaan eten in de buurt van hun hotel. We moesten eerst even naar hun hotel omdat een ander meisje misschien ook mee wilde. Dus wij helemaal in de regen en kou naar hun hotel gelopen. En toen we daar eindelijk waren haakte opeens iedereen af.. Dus toen zat ik daar en kon ik weer naar huis. Niet echt handig, maar ik heb uiteindelijk thuis maar wat gegeten.
Vandaag was weer een gewone dag. Op India en Bina gepast en gelukkig geen gehuil of geruzie dit keer!! Ik zit nu te wachten op mijn eten en heb best wel veel honger eigenlijk dus hopelijk is het snel klaar haha.

Byeeee

  • 11 Februari 2013 - 21:41

    Margreet:

    Oeps, ben ik de eerste die reageert? Ach, ik ben nou eenmaal vlot...
    Leuk om weer wat van je te lezen, Sophie. Ik ben dus nog nooit in Londen geweest, maar ben inmiddels na jouw verhalen en die van Anne wel erg nieuwsgierig geworden!! Maybe you can show me around :-)
    Ben net terug van een workshop sushi maken, echt leuk én heeeeel lekker !!! Die ga ik zo opeten samen met Lars en een paar vrienden. Heb jij al de beroemde fish n chips op of ben je niet van de fish maar meer van de chips??
    Nou meisje, geniet van alles !! Time flies dus je bent zo weer thuis (ook heel leuk!).
    Liefs van Margreet

  • 11 Februari 2013 - 23:36

    Marly:

    Hoi Sophietje ,
    Regen...kou brrrrr waarom ben je ook in de eerste maanden van het jaar naar Londen vertrokken. Fijn dat je wat mensen hebt leren kennen en leuke dingen met ze doet. Alhoewel op 't laatste nippertje afhaken en dan jij weer koud en moe richting huis lijkt me niet echt topperdepop. Wat heb je trouwens al veel gezien en gedaan in deze korte tijd. Van jou niet echt verwacht dat je in je eentje zoveel dingen doet. Nog even en er komt iemand uit Gouda op bezoek. Kun je alle dingen laten zien die leuk zijn. Jij weet nu precies welke metro je moet nemen. Nou meid...veel plezier met je kleuters...liefs xxx


  • 12 Februari 2013 - 09:49

    Ellen:

    Je maakt heel wat mee, leuk dat je in de zelfde buurt zit als je zus. Fijn dat je heel wat meiden daar kent inmiddels. Fijne tijd en succes met het oppassen, vooral als je er twee tegelijk hebt. Groet Ellen.

  • 12 Februari 2013 - 16:44

    Tante Annie.:

    Ha Sophie,
    Een ding is zeker,vervelen is er niet bij.Je leventje is gewoon, druk,druk en nog eens druk.
    Maar meestal wel met leuke dingen.Geniet ervan,dan kan ik ook weer genieten van je verslag.
    Tot de volgende keer.
    Tante Annie.

  • 13 Februari 2013 - 16:28

    Anneke:

    Hoi Sophie,

    Wat leuk weer om nieuws uit Londen te lezen. Je verveelt je zo te lezen niet en maakt veel leuke dingen mee (en minder leuke, zoals die keer dat je 's nachts niet naar huis kon). Leuk dat contact met andere meiden en jongens en ook goed voor je talen.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

    Lieve groet,
    Anneke

  • 15 Februari 2013 - 15:33

    Opa (oop):

    Voor het eerst achter de computer. Ik zal proberen het foutloos te doen.Hoe gaat het met je? Brief van je gelezen.je hebt het prima naar je zin en ik hoop dat het zo tot het eind zal blijven.
    89 en dan foutloos typen dat is toch een prestatie. Vanmorgen vri jdag je kaart ontvangen, hij staat op het bureautje in de huiskamer. Je hebt het erg naar je zin. Houden zo. groetjes van oop.



    Liesbeth: goed he van opa? Met een beetje hulp (lang op toetsen drukken waardoor letters er 3 x staan), maar toppie! Hij had er nog plezier in ook!!!



  • 15 Februari 2013 - 15:42

    Sophie Zijleman:

    Hoi opa!

    Waarschijnlijk lees je dit niet meer, maar wat leuk haha! Zoals je inderdaad al kunt lezen gaat het prima met mij. Fijn dat mijn kaart (eindelijk!!) is aangekomen, dat werd tijd. Je 1e keer typen gaat prima zo te zien, is weer eens wat anders dan een boodschappenlijstje schrijven he ;) Bedankt voor je lieve berichtje en tot snel!

    Dikke kus van je kleindochter

  • 16 Februari 2013 - 16:27

    Anita:

    Hallo Sophie,

    Ja, daar elke dag Engels spreken is weer eens wat anders dan het mondeling Engels over boeken op school in Nederland. Echt super hoor.

    Wat een druk en gezellig leven heb je daar zo in Engeland. Heerlijk dat je ook af en toe je tijd zelf in kan delen en de omgeving kan gaan bekijken en hele dappere dingen kan doen.

    Ik wens je nog een heel plezierige tijd samen met alle oppaskinderen.

    Groetjes van Anita

  • 23 Februari 2013 - 18:14

    Gerard:

    Hi Sophie,

    Nog gefeliciteerd met je vader, ga vanavond naar hem toe.
    Leuk al je verrassende berichten uit Londen.Je hebt in korte tijd al heel wat meegemaakt en ik denk dat je er heel wat meer levenservaring opdoe dan in Gouda.Terwijl ik dit zit te typen met wel 2 vingers tegelijk, schiet me te binnen het 1e mailtje van je moeder dat je was gezakt en gelukkig een 2e mailtje dat toch was geslaagd, je dit anders dit jaar niet had kunnen meemaken . Denk daar maar eens over na en vergeet niet in Londen nog veel te genieten.

    Groet,
    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 10659

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 17 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: