Nachtje doorhalen in het centrum van Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu Nachtje doorhalen in het centrum van Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu

Nachtje doorhalen in het centrum van Londen

Blijf op de hoogte en volg Sophie

30 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallootjes,

Ik ben ondertussen anderhalve week verder en heb weer veel meegemaakt. Ik ben blij dat ik er voorlopig nog ben, er is hier zo ontzettend veel te doen!

Vorige week zondag had het hard gesneeuwd, dus er lag een dikke laag sneeuw toen we maandag wakker werden. Bina had sneeuwvrij gekregen, zo veel sneeuw lag er nou ook weer niet.. aanstellers in Engeland! Lucy en Nik kunnen vaak flexibel zijn met hun werktijden, dus we zijn maandagmiddag met z’n viertjes naar Greenwich Park gegaan. Dat park waar ik vorige week ook al was wezen kijken toen het erg mistig was. Dit keer was het uitzicht erg mooi en we hadden genoeg ruimte om van de heuvels af te sleeën. Nik is soms net een klein kind. Ik denk dat hij het vaakst van ons allemaal de heuvels af is gesleed.
Maandagavond heb ik voor het eerst gekookt. Ze wilden graag pasta met pesto, dat heb ik ook vaak in Nederland gemaakt dus dat was gelukkig niet zo moeilijk en ze vonden het lekker!
Dinsdagochtend moest ik op het babytje van vrienden van Lucy en Nik passen in The Hangar. Echt een superlief kindje. Gister ook weer op haar gepast en volgende week weer. Helemaal niet erg om te doen, dus dat is een leuke bijverdienste.
Woensdag had ik weer een middagje vrij. Eerst even wat in het huishouden gedaan en daarna richting Regent Street om te shoppen. Ik moet wel opletten dat ik niet teveel dingen ga kopen, anders kan ik straks niet meer met het vliegtuig naar Nederland!
De rest van de week was niet heel bijzonder. Donderdag weer trapezeles, dat betekent automatisch vrijdag heel veel spierpijn en voorderest opgepast. Bina weet meestal heel goed wat ze wilt doen. Ze maakt een hele planning voor de middag, dus ik heb niet veel in te brengen!

Zaterdag was wel een bijzondere dag!! Eerst ben ik ’s middags met een Nederlandse au pair wat sightseeing gaan doen. Buckingham Palace, Big Ben, Houses of Parliament en de London Eye bezocht! Daarna nog even wat gedronken bij de Starbucks en toen moest ze weer naar huis om op te passen. Bij de London Eye heb je ook allemaal van die straatartiesten, erg leuk om te zien! Daar ga ik zeker nog een keertje heen.
Nou en nu komt het hele verhaal hoor..! Ik had al een tijdje contact op fb met een Franse jongen die hier voor zijn studie zit. Hij vroeg of ik die avond mee uit ging met wat vrienden van hem. Ik was al bijna een maand niet uitgeweest, dus ik had wel zin in een feestje. We hadden afgesproken bij een metrostation (ik was 20 minuten te laat doordat ik al mijn aansluitingen miste, oepsie!) en gingen daarna naar een kamer in het centrum van één van die vrienden. Uiteindelijk waren we met 3 meiden en 3 jongens. Allemaal Fransen, maar wel heel erg aardig! Gelukkig praatten ze af en toe Engels en vertaalden ze het voor me. Na 6 jaar Frans te hebben gehad verstond ik er namelijk vrij weinig van. Heel frustrerend, maar het gaat gewoon veel te snel.
Rond een uurtje of 12 gingen we naar Leicester Square waar veel leuke clubs zitten. Ze wilden naar een club waar ze normaal heen gaan maar daar stond een hele lange rij en het regende best hard dus daarom ging we naar The Zoo. Bijna alle clubs gaan hier om 3 uur ’s nachts dicht, daardoor waren we maar iets van 2 uur binnen. Was opzich wel weer genoeg vond ik. Uitgaan met vreemde Fransen is natuurlijk anders dan uitgaan met mijn leuke vriendinnetjes in Gouda. Maar het was een leuke avond! Met nadruk op was ;) Toen begon het avontuur pas namelijk..
Die jongens hadden heel lief voor mij mijn nachtbus opgezocht en mij naar het busstation gebracht. Er waren heel veel mensen aan het wachten, dus ik zei dat ze wel mochten gaan, want zij moesten een andere bus hebben.
Nou na een tijdje daar gezeten te hebben (gelukkig droog in het bushokje) nog steeds geen N1 (de bus die ik moest hebben) . Zo verstreek er ongeveer een half uur en toen hoorde ik andere mensen ook al praten over de N1. Dus ik even gevraagd en toen vertelden ze me dat hij waarschijnlijk niet reed die nacht. Ik nog maar even gewacht met die mensen omdat ik ook niet wist wat ik anders moest doen. Maar uiteindelijk na een uur nam bijna iedereen een taxi of vrienden kwamen hen ophalen. Nou die vrienden heb ik hier natuurlijk niet en voor een taxi had ik niet genoeg geld bij me. Dus daar zat ik dan met de gedachte dat ik de volgende ochtend gewoon weer doodleuk om 10 uur op Bina moest passen. Een andere bus nemen durfde ik ook niet, straks kom ik ergens in een wijk in Londen uit in het donker en dan weet ik het helemaal niet meer dus het leek me verstandiger in het centrum te blijven.
Uiteindelijk heb ik maar besloten om te wachten tot de metro open ging. Helaas was dat pas om 6.30, ik moest dus nog iets van 2 uur wachten :o Ik wist dat er een MacDonalds op Piccadilly Circus zat. Daar ben ik maar heengelopen met de hoop dat die open was (gelukkig wist ik met mijn goede richtingsgevoel de weg terug te vinden naar Piccadilly Circus :D). Toen ik daar aankwam ging hij net open dus dat was mn geluksmomentje van de avond. In die 2 uur natuurlijk wel een lekker ontbijtje genomen, want ik verveelde me dood!
Uiteindelijk was het 6.30 en kon ik naar de metro. Toen dacht ik pffff finally ik kan naar huis. Maar neehoor de metro kwam pas om 7.00 aankakken. Iedereen stond daar met koffers etc. en ik liep daar met uitgelopen make up en stinkende uitgaanskleren. Bij mn overstap naar een ander metrostation moest ik weeer 15 min wachten op mn metro en toen kon ik naar North Greenwich en vanuit daar met de bus naar huis, EINDELIJK!
Het enige voordeel hiervan was dat ik niet in het donker naar huis hoefde te lopen ;) Het was onderhand al 8 uur en ik had het ijskoud. Ik heb nog getwijfeld om maar gewoon wakker te blijven tot 10 uur, maar dat hield ik niet vol. Even anderhalf uur geslapen en toen ging mijn wekker weer, ik was gesloopt! Gelukkig maar 3 uur met Bina spelen en daarna kon ik heerlijk slapen. Heb ondertussen al mijn slaap wel weer ingehaald, maar dit wil ik niet nog een keer meemaken! Ik ga vrijdag weer uit met 2 Nederlandse meiden. Dit keer dus even heel goed uitzoeken wat ik moet doen als mijn bus niet rijdt.
Vandaag had ik lekker vrij. Ik ben naar de mega Primark op Oxford Street gegaan en heb mijn slag geslagen. Nu tijd voor GTST en dan lekker naar mijn bedje.

Tot het volgende avontuur maar weer!

Liefs,
Sophie

  • 30 Januari 2013 - 23:48

    Marly Scholten:

    Toch weer leuk om het nog een keer allemaal te horen. We appen samen wat af Sophie !! Het enige wat ik nog niet wist is dat je met 2 Nederlandse meiden hebt afgesproken. Sneeuw is hier in Nederland verdwenen , ik hoop ook in Londen. Lekker blijven uitgaan en hopelijk nooit meer in zo'n situatie komen als verleden week , echt afschuwelijk !!!! Liefs , Marly

  • 31 Januari 2013 - 09:31

    Liesbeth:

    Gek dat ik niet via de mail te horen krijg dat er weer een verslag is.....ben ik de enige of hebben meerderen hier last van?
    Klinkt gezellig hoor allemaal, geniet er maar lekker van. Tip voor een" shop till you drop"figuur in Londen....eerstvolgende aankoop een extra koffer voor de terugreis? Dikke kus van je moedertje!!

  • 31 Januari 2013 - 13:59

    Margreet:


    Wat een avontuur, Sophie. Je bent gelijk flink getest maar je bent geslaagd, met vlag en wimpel !! Over wimpels gesproken, vandaag wapperen ze vrolijk omdat koningin Beatrix jarig is. Wist je dat? En wist je dat ze op koninginnedag afstand doet van de troon? En dat ze wordt opgevolgd door Willem Alexander (en ook door Maxima)?? Zo, nu ben je ook weer een beetje op de hoogte van het nieuws uit NL :-)
    Veel plezier met alles wat je doet, Sophie. En succes bij het stappen morgen.
    Lieve groetjes,
    Margreet

  • 31 Januari 2013 - 21:45

    Jettie:

    Hey Sophie,

    Leuk je verslag weer te lezen en....... wat voor verslag.
    Meid wat een verhaal zeg. Wat een pech dat die bus niet reed!!!
    Je hebt het super opgelost door in het centrum te blijven en wat een geluk dat de Mac open was.
    Nou dat overkomt je geen 2e keer en als je altijd wat kleingeld meeneemt om thuis te komen hoef je niet zo lang te wachten.
    Maar nogmaals, goed nagedacht hoor door niet zomaar in de eerste de beste bus te stappen.
    Veel plezier morgen als je met die 2 nederlandse meisjes, have fun!!!

    Groetejs Jettie

    PS ik krijg ook geen mail dat er weer een verslag is?!



  • 31 Januari 2013 - 23:02

    Sophie Zijleman:

    Hoi allemaal!

    Als het goed is krijgen jullie vanaf nu wel een mail, ik moest ze nog even activeren.
    Bedankt voor het nieuws Margreet, ik was al op de hoogte maar voorderest gaat het nieuws soms wel langs me heen moet ik bekennen!
    Waarschijnlijk ga ik morgen maar met 1 meisje stappen want die andere kon niet meer. En ze vraagt net of ik bij haar wil slapen, dus dan komt het sowieso goed dit keer!

    Liefs Sophie

  • 01 Februari 2013 - 11:53

    Tante Annie.:

    Ha Sophie,
    Alweer een leuk verslag.Wat maak je in een korte tijd een hoop mee.
    Het is fijn om het te lezen.Dag Sophie.
    Tante Annie.

  • 02 Februari 2013 - 10:43

    Christa:

    Hoi Sophie,
    Leuk om ook jouw verslagen op deze manier te kunnen lezen. Wel heel heftig wat je beleefd hebt zeg. Een avontuur met een grote A!!! Je hebt je er kranig doorheen geslagen, ik denk dat je nu alles aan kunt! Nog heel veel plezier gewenst in Londen, maar dat zal wel lukken.
    Lieve groetjes Christa

  • 02 Februari 2013 - 22:45

    Lisa:

    Aaach! Wat een avontuur meid! Anne vertelde het me..
    Wat leuk dat je Nederlandse meiden leert kennen! Heel veel plezier daar meisje ik heb me ingeschreven voor je maillijst!
    xx

  • 03 Februari 2013 - 13:07

    Willeke Heij:

    Ha Sophietje,

    Van Anne kreeg ik ook wel eens zulk soort belevenissen, gatver, niets voor mij. Wat moet je het koud gehad hebben. Maar goed, is alweer vergeten, de ellende, live goes on .....Genoeg leuke dingen in het verschiet, veel plezier maar weer hoor en bedankt voor verslag......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 10662

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 17 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: