First days in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu First days in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu

First days in London!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

21 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hee allemaal!

Mijn eerste weekje in Londen is alweer voorbij. Na een afscheidsgebakje met mijn ouders op het vliegveld van Eindhoven, begon ik aan mijn eerste vliegreis in mijn uppie. Best wel spannend, maar gelukkig ging alles goed! Het gezin (Lucy (35 jaar), Nik (46 jaar) & Bina (5 jaar)) zouden me op komen halen van het vliegveld en daarna zouden we met Bina’s opa en oma gaan lunchen. Helaas was er niemand te bekennen toen ik op London Stansted aankwam. Een aantal smsjes en een telefoontje later bleken ze bij het hotel te wachten waar we gingen lunchen. Ze waren meteen heel aardig en geïnteresseerd, dus dat was wel fijn. Het Engels praten was wel even wennen en soms kwam ik niet uit mijn woorden, maar ik merk dat het nu na een week al beter gaat!
Na de lunch wilde Bina meteen mijn hand vasthouden, ze was totaal niet verlegen, dus dat was ook heel leuk. Ze zijn in december verhuisd naar dezelfde straat als Annes au pair gezin. Ik heb Anne 2 jaar geleden ook bezocht, dus het was wel handig dat ik de buurt al een beetje kende. Het is een mooi huis, 2 verdiepingen en alles is schoon en netjes. En zoals jullie op de foto kunnen zien is mijn kamer ook erg leuk.

Bina gaat elke ochtend naar school van 9.00 tot 13.00 uur. Het is ongeveer 5 à 10 minuten met de auto dus Nik of Lucy brengt haar ’s ochtends en haalt haar op. Ik ben dus elke ochtend vrij tot 13.15 en dat betekent dat ik heerlijk uit kan slapen, love it! Meestal moet ik dan tot een uur of 18.00 op Bina passen. Ze heeft genoeg speelgoed en bedenkt zelf ook spelletjes, we zullen ons niet zo snel vervelen. De allereerste dag toen ik op Bina moest passen vroeg ik aan haar: ‘Who’s your best friend?’ En ze antwoordde: ‘Well, except from my mummy and daddy, YOU are my best friend!’. Echt schattig!!
Op zaterdag ben ik de hele dag vrij en op zondag moet ik soms een paar uurtjes oppassen. Ook af en toe koken en schoonmaken hoort erbij. De eerste week kon ik nog lekker relaxen, maar denk dat ik dat vanaf deze week wel moet gaan doen.
Vanaf 4 februari moet ik ook op de maandag, dinsdag en donderdag op India Rose (het au pair kindje van Anne) passen. Dat gezin zit nu nog in Australië, dus de eerste 3 weken heb ik alleen Bina.

Maandag- en dinsdagochtend heb ik de wijk verkend. Hier in de buurt is niet veel te doen, maar op ongeveer 20 minuutjes loopafstand is een klein winkelrijtje met o.a. een H&M, New Look en een heel grote supermarkt. De rest van de ochtenden heb ik uitgeslapen en een keertje hardgelopen in het park. De ochtend is eigenlijk net te kort om echt iets te gaan doen, behalve als je om 8 uur opstaat natuurlijk, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet heel veel zin in. Ook ’s avonds ben ik meestal gewoon thuis. Ze eten soms pas om 9 uur dus dat is wel even wennen voor me. De eerste paar dagen vroeg ik me af of ze me niet waren vergeten. En ik heb krokodillenvlees(!!!) gegeten. Het was voor hun de 2e keer dat ze het aten, maar helaas vinden ze het lekker en zal het waarschijnlijk vaker op tafel komen. Het ziet eruit als vis en smaakt naar vlees. Niet lekker, niet vies, maar het idee dat je krokodil eet is toch een beetje vreemd.
Op woensdag moet ik van 18.00 uur tot bedtijd (en dat is meestal heel laat bij Bina) oppassen. Dan heb ik dus de hele middag om Londen in te gaan.
Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst de bus gepakt naar Greenwich. In het begin even wennen dat vervoer in Londen, maar ik denk dat ik het nu wel snap. In Greenwich ben ik eerst het National Maritime Museum binnengelopen (bijna alle musea zijn gratis in Londen) om even rond te kijken en een beetje op te warmen. Niet heel bijzonder, maar leuk om even doorheen te lopen. Daarna de heuvel beklommen om uitzicht over Londen te hebben, maar helaas was er veel mist, dus er was vrij weinig te zien. Verder door de Greenwich Market richting de Thames gelopen en terug langs de University of Greenwich (heel groot en mooi om te zien!).

Lucy en Nik runnen dezelfde circusschool (The Hangar) als de ouders van India Rose. Daarom mag ook ik trapezeles gaan volgen! Donderdagavond was het zover. Twee meiden waren al gevorderd, maar 2 andere hadden nog maar één lesje gehad dus gelukkig kon ik redelijk meedoen. Het was leuk om te doen, maar wel heel zwaar en dat heb ik de volgende dag wel gemerkt. Spierpijn all over my body!
Vrijdag was de eerste dag dat het echt sneeuwde hier. Ik ben met Bina naar een heuvel in de buurt gelopen en daar hebben we een tijdje in de sneeuw gespeeld. Ik had een veel te grote skibroek van Nik aan! Hij is aardig lang en stevig dus het zag er echt niet uit! In Nederland had ik me kapot geschaamd, maar hier ken ik toch niemand dus dan interesseert het me vrij weinig. Ik was in ieder geval lekker warm!

Zaterdag had ik twee afspraken staan. Eerst met een Franse au pair in het centrum van Londen afgesproken. Aardig meisje en ze heeft me veel dingen laten zien (Regent Street, Piccadilly Circus, Leicester Square, Covent Garden). Was allemaal erg leuk!
Daarna had ik met een Nederlands meisje afgesproken die hier stage loopt. We zijn via Regent Street naar Oxford Street gelopen (de twee grootste shopstraten van Londen) en hebben daarna een hapje gegeten. Het was leuk om eindelijk eens wat andere meiden te ontmoeten, zodat je niet in je eentje rond hoeft te lopen.
Zondag moest ik 3 uurtjes oppassen en daarna ben ik naar Canary Wharf gegaan. Daar was een winkelcentrum, maar dat was niet heel erg interessant, dus na 2 uurtjes had ik het wel weer gezien. Daarom had ik in de avond eindelijk lekker de tijd om een filmpje te kijken (ze hebben hier echt superveel dvd’s, dus ik ga zeker nog meer films kijken). En ook eindelijk tijd om mijn eerste reisverslag te maken! Sorry dat het een beetje erg lang is geworden, maar ik moet gewoon veel kwijt omdat het nu allemaal nog nieuw is! Tot nu toe vermaak ik me prima hier!

Veel liefs uit Londen!

  • 21 Januari 2013 - 17:43

    Liesbeth Zijleman:

    Hoi Fietje!
    Ik mis een foto! Ik had je zo graag in die skibroek gezien....

  • 21 Januari 2013 - 18:15

    Marga:

    Hoi Meis,
    Nou weer lekker bij, leuk verslag!
    Groetjes Mar

  • 21 Januari 2013 - 18:17

    Mar:

    Wie is die hunk naast je?( Abercrombie)

  • 21 Januari 2013 - 18:19

    Marga:

    Dat was ik hè, vergat dat Marly misschien ook wel eens mar wordt genoemd

  • 21 Januari 2013 - 18:28

    Sophie Zijleman:

    Ik dacht inderdaad dat het Marly was. Helaas ken ik die hunks van de A&F niet, maar ze zijn leuk voor de foto ;)

  • 21 Januari 2013 - 18:46

    Marith:

    Ahhhh leuk Sooph!! Have fun!!

  • 21 Januari 2013 - 21:37

    Lisa:

    Wat leuuuuuk sophie!!! En wat is Bina leuk! Ik ben benieuwd of India zich Anne nog weet te herinneren !!!!

    Veel plezier ik wacht op je volgende verslag :-)
    Xx Lisa

  • 21 Januari 2013 - 21:49

    Ellen Looijs:

    Leuk verhaal. Hoe heb je die andere meisjes leren kennen? Veel plezier met de beide kids. Ene krokodillenvlees went wel, net kip.

  • 21 Januari 2013 - 21:55

    Sophie Zijleman:

    Die Franse au pair heb ik via facebook leren kennen en dat Nederlandse meisje via deze site. Ik had gereageerd op haar reisverslag.

  • 21 Januari 2013 - 22:55

    Emmy:

    Stoer hoor,Sophie.! Ik ga je zeker volgen,zoals ik bij Anne ook regelmatig deed.Je ouders mogen zeker trots zijn op zulke zelfstandige dochters (-: lieve groet,Emmy

  • 21 Januari 2013 - 23:10

    Jettie Schouten:

    Hoi Sophie,

    Leuk om je verslag te lezen. Wat gaat de tijd snel, alweer een week om in Londen. Leuk dat je ook al in de trapeze hebt gehangen!! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes uit de Prunuslaan
    Jettie

  • 21 Januari 2013 - 23:54

    Willeke Heij:

    Ha Sophie,

    Fijn dat je het naar je zin hebt, dat is het allerbelangrijkste. Ik heb het idee dat ik "het vervolg" van Anne lees.
    De boel verkennen, circusschool, de twee kleintjes, met andere au pairs afspreken, aan de trapeze hangen, musea bezoeken en Londen verkennen.......
    Leuk dat jij ons ook op de hoogte houdt. Veel plezier en tot het volgende verslag......
    Groetjes Willeke

  • 22 Januari 2013 - 12:42

    Ellen Van Eeuwijk:

    Ha Sophie!
    Veel plezier in Londen! Dat gaat wel lukken denk ik als ik het zo lees. Lekker genieten daar!
    Groetjes,
    Ellen van Eeuwijk

  • 22 Januari 2013 - 13:45

    Margreet:

    En nog een berichtje van een Mar... Makkelijk om iedereen uit elkaar te houden, Sophie!
    Wat heerlijk om het positieve verslag van je te lezen. Volgens mij heb je echt geboft met het gezin. Je hebt ook best veel uren vrij om op pad te gaan. En wat maak je prachtige foto's zeg, of heb je ze van het internet geplukt ;-) ?!?! Heel leuk om je verhalen te lezen, dus graag tot een volgende keer!
    Veel liefs,
    Margreet

  • 22 Januari 2013 - 21:03

    Tante Annie.:

    Ha Sophie,
    Wat een leuk reisverslag.Het is heerlijk om het te lezen.
    Ik kijk al naar de volgende uit.

    Tante Annie.


  • 23 Januari 2013 - 11:57

    Anneke Voogt:

    Hoi Sophie,

    Wat leuk om ook jouw belevenissen in Londen te volgen!
    Zo te lezen wen je al goed en heb je het prima naar je zin!
    Veel plezier!

    Anneke

  • 25 Januari 2013 - 16:04

    Marly Scholten:

    Hallo Sophie ,

    Kende inderdaad al heel veel van je verhalen.....toch leuk om alles in een keer achter elkaar te lezen. Hier nog steeds alles wit. Vandaag is Lies even geweest , was gezellig !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 10662

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 17 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: