Het eind is in zicht! :( - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu Het eind is in zicht! :( - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sophie Zijleman - WaarBenJij.nu

Het eind is in zicht! :(

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hee allemaal!

Ik denk dat dit mijn laatste reisverslag vanuit Londen gaat worden. Aanstaande donderdag komt Anne me namelijk opzoeken en dan vliegen we maandag samen terug naar Nederland. Ik zal daarna nog wel even vertellen hoe het met Anne was natuurlijk, maar eerst flink genieten van mijn laatste weekje hier.

Ik heb niet heel veel boeiends beleefd, dus het wordt waarschijnlijk een iets korter verslag dan jullie gewend zijn. Ik moet ook even heel diep nadenken wat ik allemaal gedaan heb afgelopen week.
Ik moest Bina en India voor het eerst van school halen. Hun ouders hadden een show van donderdag t/m zondag in de avonden, dus ze moesten veel trainen. Dinsdag was de eerste dag dat ik ze ging halen. Het was echt heerlijk weer! De mooiste dag die ik hier gehad heb. Ik had voor de zekerheid mijn jas mee genomen, maar dat was totaal niet nodig. Ik was ook veel te vroeg van huis gegaan omdat ik niet precies wist hoelang het met de bus naar hun school was. Ik kwam 20 min te vroeg aan, maar omdat het zulk lekker weer was vond ik dat helemaal niet erg. Ik heb lekker in de zon op het trappetje zitten wachten. Ook leuk om te zien als India dan uit school komt lopen en heel blij roept; Sophieeeeee! Ik vertelde ze ook dat ik volgende week helaas terug naar Nederland moet, zegt India ‘No I don’t want you to go. Can’t you just cancel your flight and live here forever?’ Hihi heel schattig.
Zo lijken ze heel lief, maar het kunnen soms ook monstertjes zijn hoor! Ze hadden afgelopen week de helft van de dvd’s (ik denk meer dan 50) uit de kast gehaald en op de grond verspreid toen ik even boven aan het stofzuigen was. Nou dat was geen aangename verrassing toen ik beneden kwam. De volgende dag waren ze er nog een soort van trots op en hebben ze wel 5x gezegd; we were very naughty yesterday, weren’t we? Haha. Achteraf kan ik er ook wel om lachen, maar op het moment zelf is het iets minder leuk. Lucy was er ook niet blij mee, want die heeft al haar dvd’s op een speciale volgorde staan dus ze moest alles weer opnieuw gaan ordenen.
Ook wel leuk om te vertellen: We waren ergens deze week ook bij een klein winkeltje hier in de buurt om een snoepje te halen voor Bina en India (die dag waren ze wel lief namelijk) en toen vroeg die man aan me of het mijn kinderen waren! Dat zou betekenen dat ik op mijn 13e al een kind had, beetje vroeg he!?!

Ik wilde nog heel graag naar een musical en dinsdagavond was het zover! Ik ging met Danique en Nisanet naar The Lion King. Was supergaaf!! Allemaal mooie kostuums en mooi decor. Het was echt prachtig om te zien! We hadden op de dag zelf kaartjes gehaald, want dat zijn dan vaak de laatste kaarten en die zijn een stuk goedkoper. We zaten daardoor wel helemaal bovenin het theater. Er hingen ook verrekijkers aan de stoel die je kon gebruiken voor 1 pond, maar opzich was het allemaal prima te volgen!
Woensdag was ik zoals altijd tot 6 uur vrij dus ik ben lekker gaan shoppen! Ik kwam uit bij de mega Primark op Oxford Street en daar moet je gewoon een paar uur voor uittrekken. Helaas had ik pas de halve winkel en een wachtrij van een half uur gehad en toen was het tijd om naar huis te gaan, anders zou ik te laat komen. Ze hadden geen tijd gehad om boodschappen te doen, dus ik moest ook nog langs de supermarkt om wat eten voor mezelf en Bina te kopen. Uiteindelijk kwam ik om 5 voor 6 gesloopt thuis van het vele haasten en sjouwen van mijn aankopen. En toen kwam Lucy met het goede en slechte nieuws dat ze vergeten was te smsen en dat ik die avond toch vrij was. Pffff aan de ene kant werd ik gek omdat ik half naar huis gerend was om optijd te komen en aan de andere kant was het natuurlijk heerlijk dat ik vrij was! Maar was fijn geweest als ze even had gesmst.

Donderdag helaas geen trapeze omdat toen de show begon en ik moest de hele dag oppassen. Van donderdag tot zondag bleef India dus slapen. Dat was ook nog een hele opgave met die twee. Ze hebben uiteindelijk 3 nachten samen in Lucy’s bed geslapen want dat was de enige manier om ze tevreden te houden.
Ik was gelukkig wel in de ochtend en begin van de middag vrij dus ben zaterdag met die Franse au pair wat gaan eten. Dat was de laatste keer dat ik haar zag, leuk dat ik haar heb leren kennen en zo vaak wat heb kunnen doen met haar!
Zondag heb ik wat met een Nederlandse au pair wat gedaan die ik nog niet eerder had ontmoet. Via een vriendin van Anne hadden we elkaars nummer en zij zit hier net een week. Dus ik heb haar even wat leuke dingen in het centrum laten zien. Heel leuk meisje, jammer dat we elkaar net mislopen, maar misschien kan ze volgende week nog mee uit met Anne en mij.

Vandaag was een normale oppasdag. Eerst lekker uitgeslapen en daarna bij India thuis opgepast. Ik heb denk ik meer dan een uur voorgelezen. Vinden ze erg leuk en ik vind het ook niet erg want dan zijn ze lekker rustig. India zei ook vandaag dat ik haar leukste au pair was (sorry Anne, maar waarschijnlijk zegt ze dat tegen elke au pair!!). Bina was het daarmee eens, maar dat is nogal logisch want ik ben haar 1e au pair haha. Ik heb ze al heel veel foto’s van Anne laten zien en vaak gevraagd of ze nog weten wie het is. India was natuurlijk pas 3 toen Anne er was, maar na ongeveer 10x herhalen weet ze nu wel dat het mijn zus is en haar oude au pair. En ze zei vandaag ook; ahhh I’m so excited, I can’t wait till Anne is here! Hihi lief hè Anne! Ik kan ook niet wachten hoor!
Volgende week om deze tijd ben ik alweer thuis, maar daar gaan we nog maar even niet aan denken!

Lots of love from London

  • 11 Maart 2013 - 23:13

    Liesbeth:

    Wel ja joh, zit ik me te verheugen op je thuiskomst op maandag 18 maart en zegt dochter lief vanuit Londen dat ze daar nog maar even niet aan moet denken!!! Dat betekent deur op slot, buiten slapen en na veel excuses van jouw kant laat ik je er heel misschien in!!!!
    Alle gekheid op een stokje, ga maar dubbel genieten deze week. Anne is net naar Utrecht vertrokken, heeft de tickets bij zich en kijkt er ook echt naar uit. Twee zussen die na hun au pair periode de stad Londen voor altijd in hun hart zullen sluiten, dat is een ding dat zeker is! Tot volgende week!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 12 Maart 2013 - 08:01

    Ellen:

    Leuk verhaal. Je hebt best een grote verantwoording zo voor die meisjes. Maar het gaat je goed af zo te lezen. Geniet van je laatste week. Samen met Anne. groet Ellen.

  • 12 Maart 2013 - 11:07

    Willeke Heij:

    Ha Sophietje,

    Nou heb ik wel gezegd dat de kleur rood je goed staat maar dan hoef je niet gelijk je hele toet onder te smeren, dat is natuurlijk ook weer overdreven..... ik herkende je bijna niet.
    Maar goed, het zit er bijna op en je hebt het TOP gedaan hoor. Aan de smoeltjes van de meiden kan je gewoon zien dat het donderstralen zijn en ik geef je het maar te doen. Ze mogen je graag, dat is wel duidelijk. Je bent wel in een heel ander gezin dan dat van Anne terecht gekomen zeg. Hier heerst orde en netheid zo te zien. Hopelijk staan de DVD's weer op volgorde in de kast en zijn de dames weer een beetje rustig. Volgens mij gaan ze zich super braaf gedragen nu je de laatste week in bent gegaan. Ze zullen je echt missen straks Sophie en jij hun ook wel. Maar het is weer mooi geweest, er zit hier een moedertje die je ook heel errug mist. Ze heeft al last van nesteldrang, ha, ha, ze is de boel aan het opruimen hoor of zouden het de kriebels van de voorjaars -schoonmaak zijn?? Nou meid, geniet van de laatste week ( die gaat het snelst voorbij), heel veel plezier met je zus maar dat gaat zeker lukken en een goede reis naar huis. Ik zie je snel, zeker volgende week bij de Zumba.
    We hebben allemaal nieuwe dansen geleerd, moeilijk joh, we zullen je echt bij moeten spijkeren ( geintje). Nee, ik denk dat Mr.M. wacht tot jij terug bent want hij heeft wel een heleboel excuses om nog niet te starten met alle "beloofde" nieuwe dansen.........
    Dikke kuzzz uit Gouda......

  • 12 Maart 2013 - 11:15

    Margreet:

    Ha Sophietje,
    Wat is de tijd in Londen snel gegaan, nog even en je bent weer terug in Gouda. Nog even je best doen bij het oppassen zodat je alles goed kan afronden. Nou, ik vind het knap hoor dat je je oppaskindje(s) steeds weer veilig en gezond in bed hebt gekregen!! Geniet van de laatste dagen en wat super dat je die samen met Anne gaat beleven. Heeeeel veeeel plezier!!
    Lieve groetjes,
    Margreet

  • 12 Maart 2013 - 21:38

    Jettie:

    Jeetje wat vliegt het toch voorbij.
    Dat betekent wel dat je het naar je zin hebt gehad anders duurt het namelijk erg lang en kruipt de tijd.
    Zo bijzonder dat je zus je komt "ophalen" en jullie na een paar leuke dagen samen in "jullie Londen"
    naar huis komen.
    Geniet, veilige terugreis en tot ziens in Gouda :-)

    Gr Jettie

  • 12 Maart 2013 - 23:49

    Marly:

    Hai lieve nicht ,
    De tijd vliegt voorbij , nog een weekje en je loopt weer rond in het Goudse . Een leuke tijd in Londen gehad met ik denk wel heel veel oppas werk. De twee meiden waren wel druk...soms druk maar meestal wel erg leuk. Je hebt je in ieder geval nooit kunnen vervelen. Oei...ik was uit mijn vel gesprongen wanneer ik zou horen dat ze mij vergeten was te SMSen...bijzonder slordig ! Primarkt...ach meid , daar breng ik je wel een keer naar toe , begrijp niet wat jullie daar aan vinden , vreselijke rotzooi verkopen ze daar.Het is er altijd erg druk snap er geen bal van. Gelukkig heb je een dag heerlijk weer gehad wat nu weer omgeslagen is in vrieskou brrrr. The lion king gezien , ben jaloers op je. Nou Fietje als toetje een super leuke afsluiting samen met je zus...geniet van alles. Zie je snel dikke kus xxx

  • 12 Maart 2013 - 23:53

    Marly:

    O ja....die foto van jou en de meiden met de beschilderde gezichten is echt enig !!!!!

  • 13 Maart 2013 - 10:28

    Anneke:

    Ha Sophie,

    Heel veel plezier samen met Anne in Londen!!
    Tot gauw!

    Anneke

  • 13 Maart 2013 - 23:13

    Marga:

    Leuk verslag weer soof!
    Veel plezier met Anne deze week!!
    Liefs mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 10658

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 17 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: